MPC Učionica: Od plesa do publike

Pozivamo plesne entuzijaste i profesionalce, nastavnike/ice i učitelje/ice umjetničkih (plesnih, glazbenih) škola i opće obrazovnih institucija, odgajatelje/ ice, voditelje/ice igraonica i izvannastavnih aktivnosti te roditelje da nam se pridruže na radionici OD PLESA DO PUBLIKE koja će se održati 19. i 20. listopada u Mediteranskom plesnom centru. 

U ovogodišnjoj MPC učionici, voditeljica Alexandra Madsen, plesna umjetnica i dramaturginja, održat će dvodnevni edukativni program sastoji se od tri modula; Ples i druge teme (Ples i igra, Ples i glazba), Cinedance, i Analiziraj ovo, a ponudit će niz alata pomoću kojih pojedinac može pristupiti stvaranju ali i analizi plesa što omogućuje bolje razumijevanje umjetničkih djela. Za svaki modul polaznici će dobiti popratne materijale, pripreme odabranih igara i skice aktivnosti koje mogu koristiti u svom daljnjem radu s djecom, što je ujedno i cilj MPC Učionice.

 

Više o modulima i točnom rasporedu, pronađite u nastavku:

1. PLES I DRUGE TEME
Ova programska aktivnost tiče se iskustvenog učenja i doživljaja plesa u odnosu na različite teme i pristupe. Polaznici će kroz specifične plesne i izvedbene prakse moći iskusiti raznolikost plesa i njegove šire primjene i mogućnosti. Radionice će se odvijati kroz različite teme: ples kroz igru, ples i glazba te kroz ciljane plesne tehnike (suvremeni ples, srodne plesne tehnike, kontakt improvizacije) koje omogućuju uvid u široki spektar djelovanja i koristi plesne umjetnosti.

Ples i igra
Igra je važna, a plesanje je poseban užitak igranja koje omogućuje potpunu zaokupljenost u drugi svijet. Ples je jedna od prvih formi komunikacije i moderno vrijeme nije promijenilo činjenicu da se kroz tijelo govori; ono ima svoj jezik i može prenijeti informacije kroz držanje i pokret. Ovaj modul rasvjetljava što je ples, koja je vrijednost plesa u grupi, kako pristupiti pojedinom plesu i koji je cilj plesne igre. Osim toga, objašnjava ulogu voditelja, kako odabrati plesnu igru i pripremiti ju te značaj strukture i organizacije same aktivnosti. Praktični dio sastoji se od šest odabranih igara na čijim primjerima iskustveno utjelovljujemo ples i načine stvaranja plesnog materijala. Osmišljeno je za plesne entuzijaste i profesionalce, nastavnike/ice i učitelje/ice umjetničkih (plesnih, glazbenih) škola i opće obrazovnih institucija, odgajatelje/ ice,
voditelje/ice igraonica i izvannastavnih aktivnosti.

Ples i glazba
PREDLOŽI JEDNU SKLADBU/ PJESMU/ ZVUK - Radionica nudi dinamično i kreativno okruženje za polaznike koji žele istraživati i proširiti svoje vještine istovremeno potičući osjećaj zajedništva i uživanja u iskustvu kretanja! Radionica se temelji na principima kombiniranih plesnih tehnika istražujući spektar ekspresije i muzikalnosti. Polaznici se prijavljuju predlažući jedan glazbeni odabir koji će biti uključen u playlistu radionice, ili kao predložak za plesnu sekvencu, vježbu, improvizacijsku pozadinu i sl. Sukreiranje ove radionice čini temelj za razvoj i smjer ovog plesnog iskustva! Osmišljeno je za plesne entuzijaste i profesionalce, nastavnike/ice i učitelje/ice umjetničkih (plesnih, glazbenih) škola i opće obrazovnih institucija, odgajatelje/ ice, voditelje/ice igraonica i izvannastavnih aktivnosti.

2. CINEDANCE
Film kao audiovizualni medij posebno je privlačan i pristupačan gotovo svoj djeci i odraslima koja, osim što uživaju u pokretnim slikama i lako komuniciraju s igranim, animiranim i dokumentarnim filmovima, aktivno reagiraju i na apstraktne i eksperimentalne filmove koji im pružaju veliki prostor za maštu. Odabrani filmski predlošci služe kao inspirativna motivacija za kretanje i istraživanje pokretom. Doživljaj filma, osim vizualno, prenosi se u tijelo i kinestetički oblikuje gledano. Praktični dio uključuje kratku analizu odabranih kratkih filmova i zatim iskustveno prevođenje u pokret kroz plesne aspekte: tempo, snaga, prostor, energija i gesta. Europska platforma Cinemini služi kao izvor materijala te nudi razne fimske forme, od nijemog do eksperimentalnog filma. Takva vrsta filmova izuzetno je plodno tlo za istraživanje već spomenutih aspekata koji se kroz ove radionice i tjelesno prevode. Osmišljeno je za plesne entuzijaste i profesionalce, nastavnike/ice i učitelje/ice umjetničkih (plesnih, glazbenih) škola i opće obrazovnih institucija, odgajatelje/ ice, voditelje/ice igraonica i izvannastavnih aktivnosti.

3. ANALIZIRAJ OVO
Ovaj modul oslanja se na iskustvo gledanja plesnih izvedbi te analize djela. Mnoge plesne predstave nemaju mogućnost izvedbe u mnogim gradovima Hrvatske, izuzev na pojedinim festivalima i ustavnovama otvorenih za prezentaciju plesnih izvedbi. Takav status onemogućuje diseminaciju suvremenog plesnog kazališta i vidljivost kod publike. Kroz ovu programsku aktivnost ciljanoj publici omogućavamo organizirano gledanje predstava suvremenog plesnog kazališta domaće produkcije ali i međunarodne. Publika će moći pogledati snimke odabranih predstava hrvatske plesne scene ali i od već poznatih koreografa u povijesti suvremenog plesnog kazališta do recentnijih izvedbi, i to s otvorenih međunarodnih edukativnih platformi. Nakon pogledanih predstava nastavlja se razgovor kroz vođena pitanja koja služe odrediti i artikulirati pojedine aspekte plesa; naslov, stil plesa, koreografiju, vrijeme nastanka, plesni jezik, glazbu i ostale elemente izvedbe. Ova programska aktivnost pomoći će polaznicima da vide, opišu, protumače i oblikuju promišljena, artikulirana mišljenja o plesnim izvedbama i razviju kritičko mišljenje. Osmišljeno je za ljubitelje plesne i kazališne umjetnosti, učenike i studente umjetničkih smjerova, učitelje i nastavnike u općeobrazovnom sustavu.

 

Programska voditeljica:
ALEXANDRA MADSEN, plesna umjetnica i dramaturginja, diplomirala je Dramaturgiju izvedbe i završila BA studij Suvremenog plesa- nastavnički smjer pri ADU u Zagrebu. Usavršavala se u Hrvatskoj i inozemstvu kod renomiranih plesnih pedagoga u različitim plesnim praksama (Laban Center London, ImPulsTanz). Bila je stalna članica Zagrebačkog plesnog ansambla (2009.- 2016.) surađujući s mnogim inozemnim koreografima. Istodobno je razvijala vlastitu umjetničku praksu istražujući proširene oblike izvedbenosti i koreografije osnivajući umjetničku organizaciju MasaDanceCompany s Ognjenom Vučinićem. Kao autorica ostvarila je brojne zapažene predstave: TI, ONA, RAVE (ON)!). Dobitnica je Nagrade hrvatskog glumišta 2014. za najbolje plesno ostvarenje u predstavi „Hermafroditi duše“ Ž. Valente, a kao koreografkinja, dobitnica je „Nagrade za najperspektivnijeg mladog koreografa” 2004., “Nagrade kritike na Festivalu koreografskih minijatura“ 2011. u Beogradu i Grand Prixa na 6. Međunarodnom festivalu suvremenog plesa u Alžiru za predstavu „TI“ u koautorstvu s Vučinićem. Kao plesna pedagoginja djeluje u Hrvatskoj i u inozemstvu podučavajući suvremeni ples, partnering i improvizaciju. Radila je i kao nastavnica u Srednjoj školi za suvremeni ples Umjetničke škole Franje Lučića u Velikoj Gorici a surađuje i s Institutom za umjetničku igru ​​u Beogradu, ADU u Zagrebu i s Alma Mater Europaea u Ljubljani na studijima Suvremenog plesa. Članica je Saveza scenarista i pisaca izvedbenih djela i predsjednica UO Udruge plesnih umjetnika Hrvatske. Trenutno je na doktorskom studiju na Institutu za Umetničku igru u Beogradu. Živi i radi u Zagrebu.

 

PRIJAVE
Sudjelovanje u radionicama besplatno je uz opciju preporučene donacije.
Prethodno plesno iskustvo nije nužno – sudionici trebaju ponijeti udobnu odjeću i dobru volju! Prijave za sudjelovanje su obavezne, a primaju se putem Info@mediteranskiplesnicentar.hr najkasnije do četvrtka 17.10.2024.
*Broj mjesta je ograničen, a u odabiru sudionika uzimat će se u obzir jedino vrijeme slanja prijave.

RASPORED
19.10. 11-13h
20.10. 11-14h

MPC Učionica: Od plesa do publike

Ovaj web site koristi kolačiće

Koristimo kolačiće kako bi personalizirali sadržaj te analizirali promet.

Read more